måndag 19 april 2010

Måndag i solen

Gårdagen spenderades i solen hos vännen E. Vi kardade, drack té, pluggade lite och kardade ännu mer. Jag kardade ett vitt moln och E ett svartbrunt.
Sedan tovade vi. E tovade en fantastiskt fin parasollhatt som också kan användas som paraply om det regnar eller haglar, vilket det också gjorde igår. Jag tovade cykelsadelvärmare.
Idag är en solig men förkyld måndag. Det jag tovade hade torkat klart, så jag plockade fram broderigarnerna jag längtat efter att använda och supertunna virknålar från spetsvirkande förfäder. Sedan satte jag mig i solen och lyssnade på musik och broderade. Till sist sydde jag fast ett band av halvlinne och drog ett resårband genom en kanal längst ner. Och vips!
Nu är jag redo att susa genom staden på min knallblåa cykel. Är det vår eller är det vår?
För övrigt tycker jag att ni ska kolla in detta. Min egen fantastiska lillasyster i huvudrollen när kulturskolan i Västerås sätter upp Grease. Bor ni i Västerås med omnejd tycker jag att ni ska se föreställningen - den är fantastisk. Jag såg den i lördags och ska se den på fredag igen. Jag är säker på att ingen kommer att ångra sig.

3 kommentarer:

  1. Jättefint. Vilket tålamod och vilken inspiration du har. Själv är jag också förkyld och känner mig ganska omotiverad, eller har gjort. Idag är det bättre :)

    SvaraRadera
  2. En sagoberättarhatt, för regniga kvällar till hösten!
    Du har gjort väldigt många vackra saker, har tittat lite bakåt i din blogg idag! Fina bilder, också!

    SvaraRadera
  3. Om jag var din cykel så skulle jag vara glad :-) //Ylva

    SvaraRadera