torsdag 22 april 2010

Sanningen om Viffla

Jag har fått en award! Tack så hemskt mycket, Bokstickan!

Nu ska jag alltså först skriva sju sanningar om mig själv, och sedan skicka vidare awarden till sju bloggare. Jag börjar med sanningarna:

1. Jag har idag varit myndig i precis 121 dagar, och har 50 dagar kvar tills jag tar studenten. Jag går estetiska programmet, inriktning bild och formgivning, på Sveriges äldsta gymnasium. Och jag är yngst i klassen.

2. Jag har tre helsystrar, en helmamma, en helpappa, helpappans flickvän, fyra mostrar, två morbröder, tre fastrar, sexton kusiner och en katt som jag älskar väldigt mycket.

3. Jag lyssnar på musik ungefär 80% av min vakna tid, och snöar ofta in på en låt i taget som jag lyssnar på repeat i ungefär en vecka. Sen byter jag låt, ungefär när min familj har blivit galna. Just nu befinner jag mig mitt mellan två låtar: den här och den här.

4. Jag spelar cello, gitarr och piano och sjunger supermycket. Cello är dock det enda instrument jag tar lektioner i. Om ett par veckor ska jag spela på en lunchkonsert, då ska jag spela de två låtarna jag är insnöad på tillsammans med några vänner, och denna låt på piano, ackompanjerad av mig själv.

5. När jag blir stor vill jag bli glasblåsare. Eller textilformgivare. Eller keramiker. Eller designer. Eller konstnär av något slag. Framför allt vill jag bli lycklig. Eller nej! Jag vill fortsätta vara lycklig.

6. Jag har ofta fått höra att min dialekt låter speciell, och många har undrat var i Sverige man kan hitta den. Jag kan säga att om du har en pappa från norrland, en mamma från stockholm, är uppvuxen i arvika och sedan du var sju år bor i västmanland, så kanske din dialekt är lik min. Men bara kanske.

7. Jag lärde mig att spinna av min mormor när jag var sex år, och att sticka av min mamma när jag var sju år. För ett år sedan tog jag upp det på riktigt igen, och nu gör jag det hela tiden.

Det var allt! Jag tänker skicka vidare awarden till två bloggare, med extra mycket kärlek:

Fale Artut, som är en underbar ulldam i jämtland, just nu i sällskap en hord av fantastiskt söta lamm.
VirkStina, som har bloggen som blev min definition av en bra blogg: vackra bilder, inspirerande projekt och fina texter.

För övrigt kommer det inga koftbilder idag, eftersom både jag och min fotograf är sjuka. Det blir en annan dag, helt enkelt.

1 kommentar: