tisdag 6 april 2010

Tillbaks till verkligheten

Nu är jag hemma igen efter ett veckoslut fyllt av kusiner, stickning, lamm, glädje och ull. Och ägg. Vi hittade runt trettio urblåsta ägg gömda på olika ställen (Jag hittar nya saker varje gång jag är på släktgården, denna gång bland annat en bok tryckt 1737. Det är helt galet att den nästan är trehundra år. Trehundra. Jag kan inte förstå det.), samlade kusinerna och började måla ägg. De små droppade snart av, och kvar var storasyster E som gav munmålningen ett nytt ansikte. Lillasyster A målade med tummarna. Jag låg i soffan, beundrade, stickade och åt påskgodis.
Jag har stickat hemskt mycket. Först ut är ett par handledsvärmare som jag stickade till lilla kusinen E. Hon använde dom och mössan konstant hela lovet. Jag har stickat ett par till mig själv också, bilder kommer. En sjal ligger på blockning, och ett par handledsvärmare åkte direkt till Danmark utan att bli fotograferade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar