måndag 17 juni 2013

Praline


 Denna kofta blev klar för kanske en månad sedan, och jag är väldigt nöjd! Jag använder mest klänningar och kjolar, och det passar den väldigt bra till. Dessutom är gul min absoluta favoritfärg för tillfället.
Mönster: Praline av Gudrun Johnston. Ett fantastiskt fint mönster som jag spanat på länge, men när jag såg Claras gula Praline så visste jag hur min skulle se ut, hennes är så himla fin! Jag har nästan inte ändrat något i mönstret, utom att jag gjorde den lite längre. Mönstret är välskrivet och det händer lagom mycket hela tiden.
Garn: Hjertegarn Highland Wool, ett garn som jag inte har använt förut och vad jag förstår är ganska nytt. Garnet är mjukt och väldigt fluffigt, så det är väldigt drygt. Jag använde strax över sex nystan, så totalt kanske 250 g.

6 kommentarer:

  1. Så superfin!
    Jag har också sett Claras och tycker också att den är så snygg. Pralin står på min to-do-lista också :)

    SvaraRadera
  2. Underbar kofta! Och roligt att du är tillbaks och bloggar! / Petra

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen superfin! Och så har du tagit så himla fina bilder på den. Kul att min variant kunde inspirera, det är helt klart den mest använda egenstickade koftan i min garderob.

    SvaraRadera
  4. Den är verkligen fin, din Praline!

    SvaraRadera
  5. Så vakre bilder, kofte og farger!

    SvaraRadera