fredag 5 december 2014

Maskinstickad Sherlock-tapet-kofta





 I min coola skola har vi nu haft maskinstickning och lärt oss, ja, att sticka på maskin. Efter att ha stickat väldigt många par sockor på få dagar ville jag gå vidare med något krångligare utan att sticka för mycket provlappar och då blev det alltså denna kofta, stickad efter egna mått, med ett hålkort jag knipsat alldeles själv. Garnet är kampes 2-trådiga.



 Knapparna är från min lilla knappsamling.

 Här är mönsterinspirationen: Tapet från tv-serien Sherlock. Se den, ba göre!

16 kommentarer:

  1. Så fantastiskt fin! Och dessutom stickad i bästaste garnet. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Men kom igen, helt underbart vacker!

    SvaraRadera
  3. Koftan är lika fin som serien är bra! Wow.

    SvaraRadera
  4. Du har mer än lyckats med både mönster och färgkombination.Fantastiskt Mycket lovande också inför framtiden.

    SvaraRadera
  5. Ibland tror jag inte det är sant vad du gör häftiga grejjer! :)

    SvaraRadera
  6. Den är magnifik! Och vilken cool idé att ta en tapet som inspiration, särskilt från den bästa serien. Hurra! Jag vill också gå kurs.

    SvaraRadera
  7. Den magiskt fin! Och dina bilder är som vanligt helt fantastiska de också!

    SvaraRadera
  8. Otroligt fin! Betydligt mer användbar och roligare att ha än provlappar, fast jag antar att väldigt många provlappar gått åt innan du fått till detta mönster!! Inte utan att man gärna skulle vilja söka till den där kursen!

    SvaraRadera
  9. Jättefin på alla sätt o vis. Kul med inspiration från tapet i en TVserie.

    SvaraRadera
  10. Bästa serien och snyggaste koftan!

    SvaraRadera
  11. Den är ju helt magisk! Så gaaaaaalet snygg!

    SvaraRadera