tisdag 21 april 2015

Koftan Mary



 Här är min senaste kofta - Mary Mead av Andi Satterlund som är lite av en favoritdesigner för mig. Hon har liksom hittat formen på den perfekta klänningskoftan och gör den i många fina varianter. När jag såg mönstret till Mary Mead första gången föll jag direkt, och som tur var hade jag ett garn hemma som matchade perfekt. Garnet är madelinetosh tosh merino light i färgen tart och det gick åt fånigt lite garn, strax över två härvor. Den här röda färgen tycker jag är helt fantastisk - det är otroligt mycket liv i garnet och färgen bara glöder.

Som vanligt när jag stickar efter Andi Satterlunds mönster fick jag gå ner i storlek på stickorna, från 3,75 till 3,25 denna gång, men det kanske blev lite väl tajt (eller så underskattar jag min kroppsstorlek), för koftan sitter en aning tajtare än jag hade önskat. Dock inte så tajt att det gör något. Kanske stickar jag en till.




5 kommentarer:

  1. Så underbar, jag längtar verkligen bort från stan när jag ser ert lila hus med trädgård.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är väldigt välkommen på besök om du är i närheten! :)

      Radera
  2. Vilken otroligt fin kofta du stickat och färgen är bara för fin. Nu har du än en gång frestat mig! Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Superfin! Tycker också hennes koftor är så fina :)

    SvaraRadera