måndag 3 februari 2014

Ett styck randig kjol, tack!

Jag brukar dra mig för att sy kjolar för att jag har trott att man måste ha dragkedjor i dom. Efter att ha sytt en hel massa klänningar med knäppning fram kom insikten att man kan sy kjolar med knäppning fram också. Helt perfekt eftersom jag gillar knäppningar mer än dragkedjor och har en stor knappsamling som behöver skördas av.
Kjolen är sydd i ett bomull/linnetyg som matchar både katt...
 ...och soffa.
Kjolen ger mig unika gymnastiska förmågor, tex att stå på händer i taket.
Fast jag kan se rätt rimligt normal ut i den också.



Knappar hela vägen fram = bra.
Fickor = bäst.
Bild på trave med burkar.
Som synes har jag några knappar kvar (de på bilden är av den sorten jag använde till kjolen - att visa hela knappsamlingen vore pinsamt). Det kan bara betyda en sak: att jag måste sy fler kläder med knappar. Tung börda.

16 kommentarer:

  1. Vilken fin kjol! Är mönstret ditt eget?

    SvaraRadera
  2. Så fiiin! liker bloggen din veldig godt, klemmer fra Norgen <3

    SvaraRadera
  3. så fin den blev! att sy i knappar istället för blixtlås var verkligen en snilleblixt, för den "gör" hela kjolen!

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Kul effekt att bli så gymnastiskt av en knappkjol... måste nästan provas (har ju ett stort knapplager även jag). ;)

    SvaraRadera
  5. En riktigt fin kjol! Jag önskar att jag trivdes i kjol men jag trivs bara i klänning ;)

    SvaraRadera
  6. Superfin kjol, underbara bilder .... Och en liten fråga: Varför inte blixtlås? Också de kan vara effektfulla och dekorativa!
    Gillar hur som helst din kreativitet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Min aversion mot blixtlås handlar bara om att jag aldrig får till att sy fast dem snyggt, fast jag gärna vill. :)

      Radera
  7. HaHa! Underbar Header!
    ...och snygg kjol :-)

    SvaraRadera
  8. Men så snygg! Helt jädra tok-awesome-snygg! Och schysst ny header!

    SvaraRadera
  9. Supertjusigt! Vad är det för mönster?

    SvaraRadera
  10. Kläder i linnetyg med många knappar? Jag röstar JA! Måste ta tag i reparation av min symaskin känner jag...

    SvaraRadera
  11. Du är då så duktig! Du kan få sy en kjol till mig om du vill bli av med lite knappar ;) Verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  12. Men alltså, det här måste ju vara den ultimata kjolen! Så himla snygg!

    SvaraRadera
  13. Vilken fin blogg du har! Hittade den "by accident" men den blir något jag kommer att följa, länge länge! Och längta efter uppdateringar. Och kjolen på bilden. Mums! Jag har försökt att sy förr, med riktigt eländiga resultat. Därför har jag egentligen lovat mig själv att aldrig, aldrig sy igen. Men nu när jag ser din kjol - vette katten om jag inte ska försöka igen. Hm.. mönster? Det hjälper säkert att koftan är orange - min favvo färg! Men om du kan tipsa om mönstret till kjolen kanhända att jag faktiskt syr kjol och stickar kofta. Än en gång - fantastiskt intressant och delikat blogg!

    SvaraRadera
  14. Hejhej! Vilken himla fin kjol, finns det någon möjlighet att beställa en likadan? :)
    Mvh Stina (stinal@hotmail.com)

    SvaraRadera