lördag 29 mars 2014

Linklänning

Jag har sytt en till klänning - otippat va? Nej inte så väldigt.
Det som är mera otippat är att jag har sytt ett nästan vitt plagg. Jag brukar inte använda ljusa kläder utan föredrar oftast mättade färger, men jag föll för detta tyg - ljust gåsögonvävt (kanske det heter?) linne från Korps.
Jag tycker väldigt mycket om att klä mig i linne - dels är det skönt och dels har det väldigt fint fall.
Jag har använt Hawthorn som grundmönster till livet, men kortat av det en aning samt gjort kragen större. Kjolen har jag ritat själv (eller ja, det är bara raka bitar).
Tyget är väldigt tungt.
  Gråa pärlemorknappar med kattögon från mina samlingar.
 Här är mitt andra ljusa plagg - lilla koftan My, garn och mönster från Solkustens Spinnverkstad.
 Här kan man skymta fickan i sidsömmen. Jag var lite tveksam till att bara ha åtta veck, men tycker att det passar nu när jag använt klänningen.

11 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk klänning! Den passar dig så otroligt bra. Du är verkligen en tjej med många finfina strängar på din lyra!

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin klänning! Och visst heter bindningen i tyget Gåsöga...

    SvaraRadera
  3. Vacker klänning i vackert tyg, som passar dig perfekt! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefin klänning! Gillar både kragen och att du lagt motveck även mitt fram.

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fin klänning som du klär så bra i!

    SvaraRadera
  6. Orimligt fin och orimligt fina bilder! :)

    SvaraRadera
  7. Vansinnigt fin klänning - och galet tjusiga kjolar med!

    SvaraRadera
  8. Ett verkligt fint mästerverk. Duktiga Du :)

    SvaraRadera
  9. Oj verkligen vacker, o med kofta till så höjdes wow faktorn!Vad du kan =)

    SvaraRadera