fredag 19 juli 2013

Pop spots!






 Wohoo! Min pop spots är klar. Den blev verkligen helt enorm, fast jag inte ens stickade den största storleken. När jag blockade den tog den upp en hel dubbelsäng...

Mönster: Pop spots av Juju Vail. jag kan verkligen rekommendera alla att sticka detta mönster, det är enkelt att sticka, lagom omväxlande och man lär sig det snabbt utantill.

Garn: Det mörkgrå och vita är Solkustens tvåtrådiga, det ljusgråa är först ett gammalt tvåtrådigt ullgarn och när det tog slut skarvade jag med solkustens entrådiga, fast dubbelt. Stickor 5mm.
 Min fina fina kusin Elin ställde upp som fotomodell.


11 kommentarer:

  1. Så himla fine bilder! Nydelig! Nå fikk jeg lyst på et slikt sjal!

    SvaraRadera
  2. for en vakker kusin du har,
    som en engel : )

    jeg kjøpte meg det mønsteret for noen måneder tilbake og nå fikk jeg lyst til å gå på garnjakt så jeg kan strikke meg et slikt. det som gjorde at jeg ikke startet med en gang var rett og slett at jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilke farger...


    god helg!
    vibeke

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder. Sjalen ser jättehärlig ut och barnet är sött :-)

    SvaraRadera
  4. Häftigt! På de två översta bilderna ser hon ut som en Barbie-docka och jag tänkte, hur fasen fick hon sjalen att bli så liten, den såg ju ut att bli så stor! :P

    SvaraRadera
  5. Så himla fin sjal! Jag älskar ju stoooora sjalar så jag kanske ska slå till på en sån :)

    SvaraRadera
  6. For et flott sjal - og fantastisk fine bilder! Og yndig fotomodell!

    SvaraRadera
  7. i love totaly your blog and your knitting!
    bravissimo!

    SvaraRadera