fredag 25 april 2014

Kärlek och vår.





 Här är det andra paret sockor jag färdigställde under förra veckans ledighet. Även detta är ett mönster av General Hogbuffer och innan jag anar det kommer jag förmodligen att sticka ett par sockor till efter hens mönster. För så fantastiska är dom! Dessa har en helt unik konstruktion där man stickar sockan från tån upp och syr ihop hälen med masksöm. Väldigt smart och sitter som en smäck förstås.

Mönster: Love and Liquor av General Hogbuffer. Jag kallar mina "Kärlek utan sprit".
Garn: Smoothie Sock från Artist's Palette Yarns. Helt fantastiskt garn! Mjukt, fyller ut bra och har en underbar färg.

Här nedan kan ni se sömmen mitt bak på hälen (ni kan i alla fall försöka!).




För övrigt är det vår nu. Och jag ska ut i skogen över helgen, hurra!

4 kommentarer:

  1. Bilderna, helt underbara! Och sockorna med, så klart!

    SvaraRadera
  2. vilka fina sockar! och inte ser jag någon söm baktill heller:)

    SvaraRadera
  3. Verkligen fina, det mönstret blev jag allt sugen på!

    SvaraRadera
  4. Jättefina! De ser nästan broderade ut. Det kanske kan bli lättare att laga en sockhäl med sådan här konstruktion?

    SvaraRadera