fredag 28 november 2014

Blått del två




I slutet av gymnasiet hade jag en blå period då jag klädde mig nästan enbart i blått. Jag tror att jag fick en liten överdos av blått då, för sedan dess har jag haft de flesta färger utom blått. Nu på sistone har det dock hänt något, kanske är det det att jag har insett hur fint det är med rött och blått tillsammans, men faktum är att det blåa har smugit sig på igen. Efter den blåa klänningen här på bilden har jag faktiskt sytt två blåa klänningar till som inte har blivit fotograferade än, det är alltså redan en lång följetong.

Denna kofta var i alla fall det första tecknet på att blått var på väg tillbaka, jag påbörjade och avslutade stickningen redan i våras men började sy knappbanden först på garnkalaset i augusti och avslutade koftan nyligen.

Mönstret heter Miette och är gjort av Andi Satterlund. Jag tror (men är inte helt säker pga lång tid sedan) att jag använde stickor 4 och 4,5 mm, alltså något mindre än i mönstret. Garnet heter Lambswool silk aran och är från Kingcraig. Det var trevligt att sticka med och jag gillar resultatet. Knapparna är från min samling och knappbandet som jag tydligen glömt att fotografera från Tant Kofta.




4 kommentarer:

  1. Superfin! Jag tänker alltid att blått inte är nån favoritfärg direkt men har ändå en massa blått. Särskilt utomhus (blåa skor, mössa, jacka och sjal) :S

    SvaraRadera
  2. Är verkligen imponerad över din otroliga talang!

    SvaraRadera