tisdag 7 januari 2014

En till...

Här var det tyst! Jag kan nämligen avslöja att jag sedan sist både flyttat och haft två veckors julledighet (utan dator). Alltså har jag en del att ta igen innan jag kan summera år 2013. Jag börjar med en kofta: Hitofude... igen.
 ...jag tyckte nämligen att det var så himla roligt att sticka min första att jag omedelbart stickade en till, denna gång i julklapp till min storasyster (och därför har jag inte kunnat visa den, trots att den varit färdig i nästan en månad nu).



Koftan är alltså återigen en Hitofude, och jag skulle lätt kunna sticka ännu fler.
Garnet var ganska svårt att välja, jitterbug (som jag stickade den förra i) passade helt perfekt, men jag ville använda ett annat garn. Det ska falla fint och varken vara för tjockt eller för tunt men till sist bestämde jag mig för Cinnia från Magasin Duett och det blev riktigt bra! Det gick åt strax under fem nystan för storlek XS. Jag stickade med stickor 3,5 mm.




5 kommentarer:

  1. Underbar!! Fantastiskt fina arbeten du gjort! Följer dig gärna.
    Mvh Juliane

    SvaraRadera
  2. Koftan är jättefin! Och bilder också, så sjukt vackra!

    SvaraRadera
  3. Den är så fin och bilderna är underbara.

    SvaraRadera
  4. vilken fin present! koftan är jättesnygg!

    SvaraRadera