lördag 25 januari 2014

En liten kofta.




Här är årets första kofta. När jag på nyårsafton räknade efter hur många koftor jag stickat under året tyckte jag att det vore coolt med en till, så jag sprang upp till min moster Ingrid (som har solkustens spinnverkstad) och hämtade några härvor garn och ett mönster till en kofta som behövde teststickas. En kofta som har korta ärmar och kort kropp och stickas på stickor 6 mm. Den borde jag väl hinna sticka under kvällen va? Nej, det gick faktiskt inte, men den blev färdig den tredje januari så det gick ju rätt fort ändå. Och senare kom jag på två koftor jag stickat som jag inte räknat med, så jag gick med plus hur som helst (totalt sexton koftor under 2013, den första stickade jag i maj. Och nej, jag har inte visat alla här än.).

Mönster: Teststickning åt Ingrid, en väldigt trevlig liten kofta. Den är stickad i ett stycke från knappkant till knappkant sådär som den klassiska babykoftan ni vet. Stickor 6 mm som sagt och det gick åt precis tre härvor av solkustens entrådiga som jag lade dubbelt för att det skulle bli extra fluffigt.




10 kommentarer:

  1. Flott kofte på ei flott dame! Ha en magisk lørdagskveld hos deg!

    SvaraRadera
  2. Vad fin! Kommer det upp mönster på Ravelry, eller här i bloggen?

    SvaraRadera
  3. Fin, den skulle jag gärna sticka!

    SvaraRadera
  4. Asså galet vad mkt koftor! :) Häftigt att göra en på 3 dagar. Vore kul att se en sammanställning av dem alla nån gång :)

    SvaraRadera
  5. Sexton koftor sen maj är ju helt galet! Även den här koftan är supersnygg!

    SvaraRadera
  6. Åh! Vad mysig! Hojta till när mönstret finns för då ska jag sätta det i händerna på mamma!

    SvaraRadera
  7. otroligt fint!! håller själv på att göra min första bebiskofta i samma modell, och jag skulle så gärna vilja ha beskrivningen till vuxen modellen.

    SvaraRadera
  8. Blir fascinerad av alla fina koftor du gör! Denna har jag ju letat efter mönster efter att jag har gjort barn varianten....längtar efter mönstret när kan detta komma? undrar Marie

    SvaraRadera
  9. Hörru du du!
    Nu spräckte du nog min Syfestivalsbudget!
    Den där skulle jag mer än gärna sticka, även om 6:or är lite onödigt grova för mina händer :)

    SvaraRadera
  10. Kjempefin kofte! Og for noen herlige bilder du tar!! Inspirasjon!

    SvaraRadera