onsdag 18 september 2013

...och här har vi hela bilden.




 Den röda koftan är färdig, och har redan använts i mer än två veckor. Den passar bra till min standardklädsel som ju är kjol eller klänning och jag gillar verkligen färgen! Garnet är Magasin duetts supersoft (igen) i färgen bokhara och knapparna är också därifrån. Koftan är stickad i dubbelt garn, stickor 4mm, uppifrån och ner och med en metod som heter contiguous för att forma axelsöm och ärmar. Mönstret har jag hittat på själv och kommer förmodligen att göra till ett köpemönster så småningom, men inte nu utan i framtiden eftersom jag inte har skrivit ner något alls medan jag stickade koftan. Slut på fakta!
-Se naturlig ut! sa Johan, och jag ställde mig och petade mig i örat. Tydligen mitt mest naturliga tillstånd.

13 kommentarer:

  1. Finfin!
    Färgen ser superfin ut. Får lägga den på minnet inför framtida köp ;-)

    SvaraRadera
  2. så fin den blev! och så bra den sitter på dig!

    SvaraRadera
  3. Underbar, förstår nu att man kan bli kär i ett garn, jag vill gärna stocka dina koftor!

    SvaraRadera
  4. Åt någon upp min kommentar? Hm.

    Hur fin som helst i alla fall! Härlig look! :D

    SvaraRadera
  5. Så snyggt! Vad duktig du är på att designa vackra mönster.

    SvaraRadera
  6. Jag har nyss hittat hit och måste bara tala om att jag är grymt imponerad. Du skapar fantastiska saker. Tack för att du delar med dig :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag googlade runt lite på medeltidsklänningar och hamnade på din blogg då du hade skrivit om när du var på medeltidsveckan, detta var ett inlägg från 2010. Jag har varit på medeltidsveckan en gång tidigare och vill jättegärna dit igen i sommar. Men att sy är inte min starka sida så jag undrar om du möjligtvis har ett mönster till den klänningen du sydde, den var så fin!

    SvaraRadera
  8. Stilig värre!

    Ser ut att kunna vara en riktig allround kofta - en sån dom piffar till vilken outfit som helst och gör den lite vardagslyxig!

    SvaraRadera
  9. Beautiful cardigan with lovely detail! Would love to see a pattern on Ravelry

    SvaraRadera