torsdag 27 juni 2013

Springfield cardigan



 Min första teststickning är klar, mönstret kommer ut i mitten av juli. Det har varit väldigt roligt att teststicka, det ger väldigt mycket (och jag tror att jag har varit till hjälp också). Mönsterkonstruktören själv heter Annamária Ötvös. Hon har inte gjort så väldigt många mönster än, men mönstret jag har teststickat är verkligen genomarbetat. Kolla in hennes kofta Constant Carving, åh vad fin den är!

Till koftan har jag använt små snuttar av garn från Solkustens Spinnverkstad som min mamma har nystat av direkt från spolarna. Ibland blir det nämligen lite garn över när man hasplar av till jämna 100-gramshärvor, och då står jag och min mamma där redo som både hjälpsamma och lite giriga släktingar och nystar av småsnuttar som vi sedan får använda själva. Mycket praktiskt! Jag har använt entrådigt garn som jag har lagt dubbelt, men de har ju tvåtrådigt garn också. Mamma blev glad.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Första gången jag är inne på din blogg men det blir fler gånger :)! Jättefin kofta! /Eva

    SvaraRadera
  2. Sååå snygg!!! Önskar sådana slattar i garn också, hihi.. Garnet gör sitt till!!! Haklappsvarning på mönster och garn! :D
    Må så grankott...
    Bim HD

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera