onsdag 17 juni 2015

En tröja till Johan

 Nu har jag varit frånvarande allt för länge. Igen. Mycket saker har hänt: jag har gjort mitt stora projektarbete, jag har gått ut HV skola och varit i Danmark och firat en moster. Jag ska snart visa er projektarbetet, men först ut är en tröja jag stickat till Johan. Johan är inte bara en fantastisk person utan är också den jag vet som det är roligast att sticka till eftersom att han är så bra på att använda och uppskatta det jag gör. Synd bara att det tog över fyra år för mig att upptäcka det.
 Mönster: Albion av Michele Wang, från senaste Brooklyn Tweed men. Jag har tidigare stickat två koftor från BT, Ranger och Little Wave och varit väldigt nöjd med mönstren som har varit fiffigt, sömlöst konstruerade och väldigt pedagogiska. Därmed hade jag höga förväntningar på detta mönster som tyvärr inte riktigt stämde med verkligheten. Mönstret är pedagogiskt men vissa grejer hade kunnat lösas enklare.

Garn: fantastiska storfavoriten supersoft från Magasin Duett. Jag köpte detta garn för ungefär ett år sedan för att sticka en kofta till mig själv och hade därför lite panik och trodde ett tag att garnet skulle ta slut. Det gjorde det inte: mer än ett nystan blev över. Jag har haft dubbelt garn och stickor 4mm till det mesta och 3,5 till kanterna.



4 kommentarer:

  1. Fin tröja med strukturmönster.Klassisk och mycket användbar.Bättre sent än aldrig att du upptäckte alla hans kvalitéer.

    SvaraRadera
  2. Han er heldig - trøjen er vældig fin og sidder pænt. Smukt!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin, både mönster, färg och modell! :)

    SvaraRadera