torsdag 11 september 2014

Rundt regnet


Rundt regnet är ett finurligt litet plagg. Jag har svårt att se mig själv i väst och har därmed beslutat att detta inte är en väst. Den är mer lik en sjal man knyter över bröstet, och det använder jag ibland.

Nåja, det får vara hur det vill med den saken, jag har i alla fall stickat detta plagg eftersom jag tycker att det är himla fint och roligt konstruerat. Man börjar mitt i ryggen och avslutar med att sticka knytbanden.

Jag fastnade och fick repa upp två gånger: en gång repade jag upp då jag precis börjat och tyckte att ökningarna var fula. När jag sedan stickat hela ryggen stod det att man skulle vända arbetet och att framsidan nu var baksida, vilket gjorde att ökningarna som var snygga hamnade på baksidan och var fula från den nya framsidan. Suck. Jag repade upp allt igen och började om efter mönstret. Så kan det gå när man tror att man vet bäst.

Jag har använt stickor 4,5 mm (tror jag) och tre eller fyra nystan supersoft från magasin duett. Kanske var det färgen brandy.





ps: när jag har byggt klart mitt kök ska jag koka äppelmos hela dagarna.

7 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Och härlig färg :) Min mamma har en liknande som är mer sjalig men skönt när det går att knyta den om sig :) Ska favorita denna!

    SvaraRadera
  2. hei
    Linneà

    duften (og smaken) av hjemmelagd eplemost er nydelig,
    og den fyller meg med gode minner meg om min bestemor : )
    for et herlig plagg!
    har du fått mulighet til å se/svara på mine frågor for blog intervjuet?: )

    med ønsker om underbara høstdager til deg,
    Vibeke.

    SvaraRadera
  3. Fin och härlig färg! Men jag tycker helt klart att det är en väst, så du kanske är en person som använder väst trots allt? Det är väl inte så dumt att få ändra sina uppfattningar om sig själv lite ibland? :)

    SvaraRadera
  4. vilken rolig konstruktion. och den har ju en perfekt passform!

    Snyggt!

    SvaraRadera
  5. Så fin den blev! ..och bra att du skrev om ditt misstag så att vi andra slipper göra samma ;)

    SvaraRadera
  6. Jättehärligt plagg! . Rolig rygg! Jag stickade något liknande fast bara i rätstickning häromåret - och älskar det. Det kommer du säkert få stor användning för. Nu blev jag faktiskt lite sugen på den här ...

    SvaraRadera