måndag 12 januari 2015

Ett par knallröda vantar



 Men vad är det jag ser? Kan sock- och koftstickerskan sticka annat än just sockor och koftor? Jorå, faktiskt. När vi hade tumkilsstickardagar i skolan stickade jag dessa vantar efter min lärare Karin Kahnlunds mönster ur boken Sticka efter Svenska Mönster. Jag har använt stickor 2,5 mm och visjögarn. Det är första gången jag stickar med visjögarn, det var mycket trevligt!
 Dessa bilder är tagna i slutet av förra året, nu är det jättemycket snö här! Det ska ni få se snart.



4 kommentarer:

  1. Se upp med Visjögarn, det är beroendeframkallande. Jag har precis stickat klart mitt tredje plagg i det :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också om Visjö-garnet som är härligt mjukt och skönt. Och jag tycker mycket om dina fina vantar. De verkar sitta bra tack vare det fiffiga resårpartiet vid handleden.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vantar! Eftersom du och de andra som kommenterat lovordar Visjögarn, kanske det är något att testa :D

    SvaraRadera
  4. Очень красиво! Умничка!

    SvaraRadera