fredag 12 juli 2013

Dendrology



 Den tredje sjalen i paraden fick min faster Annika. Jag var lite osäker på om den intensiva blåa färgen skulle vara för mycket, men jag har inte hört något som bevisar motsatsen än...

Mönster: Dendrology. Ett välskrivet och enkelt litet mönster, men jag gillar verkligen resultatet. Det enda jag störde mig på var att de två hålraderna med ökningar inte hamnade symmetriskt när man gick över till att sticka bladen. Nåja, stickar jag sjalen igen gör jag nog helt enkelt om mönstret, nu visste jag inte om garnet skulle räcka om jag gjorde det (eftersom jag då skulle behöva göra sjalen större).

Garn: Marks & Kattens Alpaca Silk. Det gick åt nästan två hela nystan och jag stickade med stickor 4mm.

3 kommentarer:

  1. vilket snyggt bladmönster det är på kanten:)

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg sjal! Färgen är riktigt fin!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Linnea för den underbart vackra sjalen - vilken överraskning! Färgen är perfekt, passar jättefint till en svart klänning som jag brukar ha i kyrkan. Du kan tänka dej vilken mallig faster som får tala om för alla damerna i församlingen att det är brorsdottern Linnea som har stickat!
    Hälsningar faster A

    SvaraRadera