måndag 20 januari 2014

Siri min gamla vän.






Tröttnar jag aldrig på att göra samma sak om och om igen? Nej, tyvärr verkar det inte så.

Nu har jag i alla fall stickat ytterligare en Siri, till mig själv denna gång. Grön, precis som min första variant av koftan. Jag har faktiskt följt mönstret bortsett från att jag gjort koftan lite kortare.

Garnet är det underbara supersoft från Magasin Duett, jag var först lite tveksam till om det skulle göra sig bra till mönstret men jag är väldigt nöjd!


Kokosknappar och perfekta band.

21 kommentarer:

  1. Helt otroligt fin! Och knapparna är som gjorda för den. Den här versionen är nog den finaste av alla jag sett!

    SvaraRadera
  2. Fantastisk
    Stickar du enkel eller dubbel supersoft? Själv håller jag på med dinClara i garn jag köpte på mässan. En ljuvlig aktivitet

    SvaraRadera
  3. Beautiful! You're such a fast knitter :)

    SvaraRadera
  4. Har lest igjennom mye av bloggen din nå i løpet av den siste uka - og det har vært mange fine lesestunder med kreativitet i fokus - og masse fint garn og garnprodukter. Blir fint å følge deg og strikkingen din framover Hilsen Nina i Norge ;).

    SvaraRadera
  5. Siri är fin i alla färger, men grönt slår nog allt. Stickar du med en eller två trådar?

    SvaraRadera
  6. Jättejättefin!
    Mönstret, färgen, knapparna, bandet... allt :)

    SvaraRadera
  7. Jag smäller av! Så fantastiskt fin den är! Jag ska absolut köpa mönstret och göra framöver, men undrar liksom Frisky Frog om du kört med en eller två trådar?

    SvaraRadera
  8. I wanted to say that I really enjoy your blog... it gives me a chance to practice my swedish. ;) Sorry I'm commenting in english, but I wanted to actually be coherent. I've been wanting to started sewing in ribbons on my buttonbands, and I was wondering. Do you make buttonholes on them before you sew the ribben on or after????

    SvaraRadera
  9. Asså du gör så fina saker!

    SvaraRadera
  10. Superfin! Blev jättesugen på att sticka mig en egen. Använder du dig av enkelt eller dubbelt garn?

    SvaraRadera
  11. Tack så hemskt mycket alla söta! Jag blir så himla glad.
    Jag har använt dubbelt supersoft, men vet inte riktigt hur mycket som gick åt. Ca 7-8 nystan tror jag. :)

    SvaraRadera
  12. Tack, Cheryl! Jag har testat lite olika, men på denna kofta gjorde jag så att jag först sydde fast ena kanten på bandet, sedan klippte knapphålen så att de matchade med knapphålen i kanten på koftan och till sist sydde jag fast sista kanten på bandet och när jag kom till knapphål sydde jag runt dem. De andra koftorna jag har sytt knappband på gjorde jag knapphålen på symaskin i förväg, men jag tycker mest om denna metod och kommer att fortsätta göra knapphål såhär. :)

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Var har du köpt knapparna? Så himla fina!

    /Stina o Emelie

    SvaraRadera
  14. Jag tycker koftan Siri är så fin, vill gärna sticka den men kan bra sticka på Svenska.
    Som jag har uppfattat det finns det bara som materialsats hos Solkusten. Jag vill inte sticka i det garnet eller färger. Finns det någon möjlighet att få köpa mönstret på svenska på ngt annat sätt?

    SvaraRadera
  15. Hej! Jag håller på med Siri, köpte mönstert på Ravelry, på engelska. Vanligtvis stickar jag inte efter mönster, så det är nytt för mig, men jag kan bara inte få sista raden på "chart A" att gå ihop. Är jag helt galen eller KAN det vara feltryck? Det kliar i mig nu för jag vill komma vidare, men är rädd att jag sabbar resten om jag försöker justera själv, men inte ska väl "ränderna" göra ett halvt hopp åt sidan där, så ser det ju inte ut på dina fina bilder? Den är hursomhelst helt ljuvlig! Tacksam för svar, jag är Lindalongtoe på Ravelry men inte inloggad nu så det blev "anonym" Vänliga hälsningar, Linda

    SvaraRadera