torsdag 22 maj 2014

Två par bassockor.


 Det tunga sockberoendet fortsätter. Jag har lagt upp till en kofta, men det går segt. Ikväll ska jag också lägga upp till en sjal. Hoppas jag.

Tur är i alla fall att jag har fått tummen ur och fotograferat alla färdiga sockor. Först ut är ett par mysiga, varma, hala ullsockor. De är stickade på stickor 3 mm från tån upp i tvåtrådigt garn från Solkustens Spinnverkstad. Hälen är istickad efteråt.



Andra paret är ett par knallröda sockor stickade i schoppel-wolle admiral 6-fach. Jag har tagit den rätstickade bården från detta fina mönster, men annars är inte mycket likt: dessa sockor är stickade på stickor 3mm, från tån upp och med en sweet tomato heel precis som regnbågssockorna.


3 kommentarer:

  1. Det är verkligen den ultimata färgen på de röda sockorna! Hur är det med hållbarheten på garnet från Solkustens Spinnverkstad, är det för sockar?

    SvaraRadera
  2. vilka fina sockar!

    så läckert det var med en rätstickad bård på dom röda sockarna!

    SvaraRadera
  3. Dom röda sockorna är verkligen supersnygga!

    SvaraRadera