tisdag 13 augusti 2013

En vante eller två



 När jag var i Norrland lade jag upp dessa vantar - när jag ska resa iväg och har packat klart får jag alltid resfeber och springer runt och trycker ner några extra nystan i väskan, trots att det aldrig har hänt att jag haft med mig för lite garn, oavsett resmål eller längd på resan. De här två nystanen passade i alla fall perfekt att sticka ett par kurbitsvantar av, det är nämligen ett mönster jag har velat sticka länge.

Mönster: Karin Kurbits av Johanne Ländin. Ett bra mönster, jag har bara gjort små ändringar i det.

Garn: Det vita är Solkustens entrådiga och det gulgröna är Semilla fino, rester från min lilla pop spots. Stickor 2,25 mm.
Öh nej, det är inte fågelbajs mina nystickade vantar frotterar sig med! Det är fil. Hoppas jag.

4 kommentarer:

  1. Dom blev riktigt fina! Jag gillar verkligen färgkombinationen!

    SvaraRadera
  2. det mönstret har jag också tittat på länge! dom är verkligen jättefina!

    fint också med en sjal i matchande färg:)

    SvaraRadera
  3. Åh, de är underbart fina! Jag är så imponerad av er som kan Sticka vackra mönster.

    SvaraRadera